saloua-en-france.reismee.nl

Vluchtelingenkamp in brand....

Hallo allemaal.

Na 3 weken zet ik weer een bericht in mijn blog.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn 6 weken in het vluchtelingenkamp behoorlijk vermoeiend waren. Ik heb verschillende verhalen gehoord van diverse gezinnen. Ondanks ik vaak gefrustreerd was door de organisatie in het kamp, had ik het gevoel dat ik een verschil aan het maken was.

6 weken later...

Gisteravond, een grote brand scheurde door de La Liniere Refugee Camp. Het Children's Center, andere gemeenschappelijke ruimtes, vele schuilplaatsen zijn verwoest.

Het welzijn van de kinderen is de eerste prioriteit voor het Children's centre. Gezinnen werden geëvacueerd van het kamp naar een veilige accommodatie. De kinderen zijn uiteraard getraumatiseerd en wij bieden hun momenteel de nodige ondersteuning. Zij hebben deze ondersteuning nu meer dan ooit nodig. Morgen zullen we, de organisatieleden van het Children's centre, de coördinatie van bezoeken aan families blijven voortzetten. We zullen doen wat we beste doen, namelijk gezinnen ondersteunen en kinderen opvrolijken.

We hebben alles verloren in het centrum en we hebben dringend behoefte aan fondsen om kunsten en materialen zoals playdough en andere kleine stukjes en beetjes te kopen voor de kinderen. De vrijwilligers zijn enorm belangrijk voor de kinderen en hun voortdurend contact met hen in deze moeilijke tijd kan niet worden onderschat.

Ik wil gewoon even zeggen dat alles in orde is met mij. Jullie moeten jullie geen zorgen maken.

Nu staan de vluchtelingen op de eerste prioriteit. Zij hebben heel veel hulp nodig.

Als je kunt helpen, dan moet je dat zeker doen via deze link voor een donatie aan het Children's centre.

https://www.youcaring.com/fundraiser-798193

Vele groetjes,

Saloua

Reacties

Reacties

linda delva

Knap, dat jullie eerste zorg uitgaat naar de kinderen!
Die zijn inderdaad het kwetsbaarste en nu door deze brand nog meer getraumatiseerd.
Dank voor je sterk verhaal en moedig dat je de stage verderzet!!!
Ik zal je oproep doorgeven.
Veel goeie moed
linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!